راهنمای انتخاب اسم برای سایت آموزشی
برای افرادی که قصد راه اندازی یک سایت آموزشی و یا موسسه آموزشی (آموزشگاه) را دارند یکی از دغدغه های اصلی انتخاب اسم برای
سایت آموزشی خود می باشد.
سایت
های آموزشی جزو سایت هایی هستند که طی دهه های اخیر رواج بسیار زیادی پیدا
کرده اند زیرا در سال های اخیر استقبال از آموزش های آنلاین و اینترنتی
نسبت به دوره های حضوری به شدت افزایش یافته است.
در هر رشته و موضوعی
که در نظر بگیرید آموزش های آنلاین و یا آموزش در قالب ویدیوهای آموزشی در
حال گسترش هستند. لذا دائما سایت های آموزشی جدیدی در حوزه های مختلف راه
اندازی می شوند.
در این بازار رقابتی
می بایست از همه تکنیک ها و ابزارها برای ایجاد مزیت رقابتی و جذب بیشتر
مخاطبین و مشتریان استفاده کرد. یکی از این تکنیک ها انتخاب یک نام مناسب
برای کسب و کار مرتبط با حوزه آموزش است.
پیش نیاز مطالعه این مقاله
ما در مقالات بخش بلاگ سایت به خصوص مقاله راهنمای انتخاب اسم زیبا برای سایت ویژگی های مهمی را از جمله ساده بودن اسم، آسان تلفظ شدن، کوتاه بودن، عدم درج اعداد و نکات مختلف دیگر بیان کردیم. لذا در این مقاله از تکرار آن نکات خودداری می کنیم و پیشنهاد می کنیم حتماً نکات آن مقاله را نیز مطالعه نمایید.
نکات مهم در انتخاب اسم برای سایت آموزشی و آموزشگاه
در بخش زیر به تمام تکنیک ها و روش های مهم جهت انتخاب نام مناسب اشاره می کنیم.
اگر هدف شما به جای راه اندازی سایت، راه اندازی یک موسسه آموزشی (آموزشگاه) هست نیز
می توانید از نکات همین
مقاله برای ایجاد یک اسم برای آموزشگاه خود استفاده کنید.
پیشنهاد می کنیم خط به خط موارد زیر را با دقت مطالعه کنید.
1- تعداد زیادی از لغات عمومی مرتبط با حوزه آموزش را گردآوری کنید.
اولین روش برای یافتن ایده و لغات مرتبط به شرح زیر است:
روزانه حدود نیم ساعت در یک محیط آرام قرار بگیرید و با تمرکز در مورد سوال زیر فکر کنید:
وقتی
به مبحث کلی آموزش و دوره های آموزشی فکر می کنید اولین کلماتی که کلاً در
مورد آموزش به ذهنتان می رسند چه کلماتی هستند؟!
به عنوان مثال به یک
آموزش یا دوره آموزشی چه صفات مختلفی را می توان نسبت داد؟
تمام کلماتی که به ذهنتان خطور می کنند را در یادداشت کنید.
می توانید روزی چند مرتبه این کار را تکرار کنید.
به عنوان مثال تعدادی از لغاتی که به ذهن می رسند عبارتند از :
class | pro | digi | skill |
talent | student | cert | uni (university) |
academy | amooz | asan | edu (education) |
مثلاً ممکن است شخصی با استفاده از همین لغات، نام آساموز asamooz را برای سایت
آموزشی یا موسسه خود انتخاب کند.
digitalent و
digiskuill
مثال های دیگری از اسامی هستند که میتوان به این روش خلق کرد.
البته
این ها صرفاً مثال های ساده ای بودند و می بایست لغات خلاقانه تر و منحصر به فردتری ایجاد کرد.
2- از نوع آموزش ها و محصولاتتان برای انتخاب اسم ایده بگیرید.
روش بعدی برای یافتن ایده و لغات مرتبط، توجه به نوع آموزش ها و دوره ها است.
با
تمرکز و تفکر بر این موضوع که سایت آموزشی یا آموزشگاه شما در چه زمینه ای
فعالیت دارد و چه آموزش هایی را ارائه می کند می توانید لغات تخصصی تر
مربوط به حوزه کاری خود را پیدا کنید.
به عنوان مثال اگر سایت آموزشی شما در زمینه ارائه آموزش های برنامه نویسی است
می توانید مثلاً از لغت code در نام سایت یا آموزشگاه خود استفاده کنید.
در
مثالی دیگر اگر سایت یا موسسه شما در زمینه ارائه آموزش های طراحی سایت فعالیت
می کند، می توانید از لغت web در اسمی که میخواهید خلق کنید استفاده کنید. مثلاً
ممکن است شخصی با استفاده از این تکنیک، لغت webamooz را برای خود خلق
کند.
در مثالی دیگر اگر سایت یا موسسه شما در زمینه آموزش دروس دانشگاهی
فعالیت دارد می توانید از لغت uni در خلق
نام استفاده کنید
یک تکنیک دیگر استفاده از لغاتی است که به کیفیت آموزش های شما اشاره می کنند.
3- از لغات مرتبط با ابزارهای آموزشی و سیستم های آموزشی الهام بگیرید.
تکنیک بعدی این است که با خود فکر کنید در آموزشگاه خود یا برای تولید ویدیوهای آموزشی خود از چه ابزارها و تکنولوژی هایی استفاده می کنید. ممکن است در میان این لغات مواردی را پیدا کنید که برای استفاده در نام سایت مناسب باشند.
4- با توجه به نوع مخاطبین آموزش های خود، لغت مناسب پیدا کنید.
تکنیک بعدی که در انتخاب اسم برای سایت آموزشی می توانید از آن استفاده کنید پاسخ به سوال زیر است:
مخاطبین سایت آموزشی یا موسسه آموزشی من عمدتاً چه قشری از جامعه و از چه رنج سنی
هستند؟
به عنوان مثال اگر عمده مخاطبین شما رده سنی جوان و نوجوان هستند می توانید از لغات جوان پسندانه استفاده
کنید.
5- سایر ایده ها و تکنیک های حوزه آموزش
مثلا می توانید لغت e که مخفف electronic است را به ابتدای برخی کلمات اضافه
کنید و لغاتی مانند ecert یا etalent خلق
کنید.
به عنوان تکنیکی دیگر مثلاً می توانید از لغاتی که مرتبط به استراتژی و برنامه دراز مدت موسسه تان هستند استفاده کنید
که البته می بایست به مدت کافی در این خصوص تفکر و تمرکز کنید تا لغاتی مناسبی در این رابطه به ذهنتان خطور کنند.