راهنمای انتخاب اسم برای شرکت معماری

کامل ترین راهنمای انتخاب اسم برای شرکت معماری

نمونه اسامی شرکت های معماری زیر را در نظر بگیرید. اینها برخی از شرکت های معروفی هستند که در حال حاضر در کشور ما وجود دارند و فعالیت می کنند.

  • "شرکت معماری آرش بعد چهارم"
  • "شرکت معماری خشت سبز"
  • "نقش آفرین مهراز"
  • "پارس ابنیه زیما"
  • "طراحان فرادید دینا"
  • "سپند سازه سروش"
  • "تکین سازان نیک پی"

آیا به نظر شما موارد فوق اسامی مناسبی برای یک شرکت در حوزه معماری هستند؟ با شنیدن نام کدامیک از آنها، یک شرکت معماری در ذهن شما تداعی می شود و حس خوبی نسبت به آن نام دارید؟
متاسفانه بسیاری از شرکت های معماری موجود در ایران دارای نام های معمولی و نامناسبی هستند که هیچ ارتباطی با حوزه فعالیت و عملکرد آنها ندارد و در جذب مشتریان هیچ تاثیری ندارد.
احتمالا شما هم تایید می کنید که از بین نام های فوق، فقط 3 مورد آخر نسبت به بقیه تا حدودی قابل قبول هستند. البته اسامی فوق هرگز بهترین اسامی ممکن نیستند و یک شخص متخصص و باتجربه می تواند اسامی بسیار مناسب و استانداردتری را ایجاد کند.
در این مقاله نکات بسیار مهم و باارزشی را در اختیار شما قرار می دهیم پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

  • 1- شرکت معماری چیست و فعالیت های اصلی آن کدامند؟
  • 2- سختی های انتخاب نام برای شرکت معماری کدامند؟
  • 3- اهمیت انتخاب نام مناسب برای شرکت معماری و تاثیر آن در جذب مشتریان
  • 4- نکات کلیدی در انتخاب اسم برای شرکت معماری
  • 5- نمونه کلمات قابل استفاده برای ایجاد اسم برای شرکت معماری

1- شرکت معماری چیست و فعالیت های اصلی آن کدامند؟

در کشور ما شرکت های معماری جز شرکت های پرطرفدار و پرتقاضا بابت ثبت هستند. شرکت های معماری با نام های دیگری نیز شناخته می شوند که عبارتند از :
دفتر معماری - گروه معماری - شرکت معماری و طراحی - شرکت معماری و طراحی دکوراسیون - شرکت مهندسی معماری - شرکت مهندسین مشاور معماری -

به طور خلاصه یک شرکت معماری یا دفتر معماری، شامل گروهی از متخصصین معماری هستند که با استفاده از اصول و مفاهیم معماری و تکنولوژی های مدرن، فعالیت های مختلفی را در زمینه طراحی و ساخت ساختمان ها انجام می دهد.

اطلاع از فعالیت های مختلفی که شرکت های معماری انجام می دهند می تواند در یافتن ایده برای ایجاد نام های مناسب برای یک شرکت معماری مفید باشد.

همچنین برای یافتن ایده های دیگر می توانید نکات انتخاب اسم انواع شرکت های دیگر را نیز مطالعه کنید که در این خصوص توصیه می کنیم حتماً مقاله انتخاب اسم برای شرکت خدماتی را نیز پس از پایان خواندن این مقاله مطالعه کنید.

مهمترین فعالیت ها و خدماتی که شرکت های معماری انجام می دهند عبارتند از :

  • ارائه خدمات مشاوره در زمینه‌های مختلف معماری مثل ارایه مشاوره های فنی به مشتریان در خصوص ملزومات انجام پروژه های ساختمانی
  • انجام مطالعات شهرسازی و فعالیت های تحقیقی و پژوهشی
  • ارائه خدمات طراحی شامل طراحی بخش‌ها و اجزای مختلف ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری و غیره،
  • طراحی فضاهای داخلی و خارجی (انجام دکوراسیون داخلی و خارجی)
  • نقشه کشی و تهیه نقشه‌های فنی و اجرایی و مستندات فنی، مدل ها، تصاویر و الگوهای ساخت
  • ارتباط و همکاری با تیم‌های مختلف دخیل در پروژه های ساخت و ساز مانند متخصصین شهرسازی و مهندسیت عمران و برنامه ریزان شهری، آب و هوا، مدیران اقتصادی و اجتماعی، جغرافی دانان ، اکولوژیست ها در جهت انجام پروژه های معماری
  • مدیریت پروژه های ساخت و ساز شامل نظارت بر اجرای پروژه‌ و پایش کیفیت اجرایی پروژه های ساختمانی بازسازی و نوسازی ساختمان‌ها
  • طراحی پارک ها و فضاهای سبز شهری، میدان های شهر و محوطه‌سازی

2- سختی های انتخاب نام برای شرکت معماری

قبل از اقدام به ثبت یک شرکت معماری، یکی از مراحل سخت و زمان بر که قطعاً مدت زیادی درگیر آن خواهید شد مرحله "انتخاب اسم شرکت" می باشد. اگر حدود ده بیست سال قبل قصد داشتید یک شرکت معماری ثبت کنید، کار بسیار آسان تر بود و لغاتی که می توانستید استفاده کنید بسیار گسترده تر بودند اما در سال های اخیر فرایند انتخاب اسم ، هرگز کار آسانی نیست. همه ساله شرکت های جدید زیادی ثبت شده اند، کلمات بیشتری ثبت شده است و دیگر امکان ثبت ندارند، قوانین انتخاب نام شرکت هر سال سخت گیرانه تر و محدود کننده تر می شوند.

همه موارد فوق باعث می شوند که انتخاب اسم هر نوع شرکت از جمله شرکت های معماری، دشوارتر و تخصصی تر شود و قطعاً نیازمند استفاده از یک شخص یا تیم متخصص و دارای تجربه در زمینه ایجاد اسم برای شرکت های حوزه های مختلف می باشد.

3- اهمیت انتخاب نام مناسب برای شرکت معماری و تاثیر آن در جذب مشتریان

اسمی که برای شرکت خود انتخاب می کنید در آینده شرکت شما تاثیر زیادی خواهد داشت و بسیاری از مشکلات شرکتها از انتخاب یک اسم نامناسب و عجولانه شروع می شوند. توجه داشته باشید که برای شرکت های معماری باسابقه و شناخته شده که در گذشته ثبت شده اند، شاید اسم تاثیر کمتری در جذب و پیدا کردن مشتریان داشته باشد اما برای شرکت ها معماری جدید، اسم شرکت اهمیت بسیار ویژه ای دارد زیرا اولین چیزی است که مشتریان شما با آن مواجه می شوند و تاثیر زیادی در جذب اولیه آنها دارد. یک نام مناسب باید منعکس کننده کیفیت و نوع خدمات شرکت شما باشد و احساس اعتماد را در مخاطبین شما ایجاد کند تا تصویر اولیه مناسبی از شرکت شما در ذهن آنها شکل گیرد. همچنین نام مناسب می تواند در متمایز و برجسته شدن شرکت شما در بین رقبای موجود در بازار تاثیر داشته باشد.

4- نکات کلیدی در انتخاب اسم برای شرکت معماری

همانطور که در مقاله قوانین انتخاب اسم برای شرکت به طور مفصل بیان کردیم، همان قوانین و شرایط در انتخاب اسم برای شرکت معماری نیز وجود دارند که برخی از مهمترین آنها به طور خلاصه و تیتروار عبارتند از : تکراری نبودن، مشابهت نداشتن با نام های قبلی، دارا بودن حداقل 3 سیلاب، فارسی بودن همه سیلاب ها و عدم وجود لغات غیرفارسی، استفاده از حداقل یک اسم خاص، عدم استفاده از نام مشاهیر مانند شعرا، دانشمندان، بازیگران، ورزشکاران، همچنین موارد دیگری مثل ساده و کوتاه بودن، تلفظ آسان، جذاب و خلاقانه بودن، استفاده از کلمات کلیدی باعث بهتر و خاص تر شدن نام شرکت شما خواهد شد.

5- نمونه کلمات قابل استفاده در ایجاد اسم برای شرکت معماری

تعدادی از کلمات اصیل فارسی وجود دارند که در برخی از سایت ها و منابع برای خلق نام شرکت معماری پیشنهاد شده اند که عبارتند از:

  • رادیس : در معماری ایرانی به معنی پرگار
  • آنامیس به معنای الهه ی زیبایی
  • آمود به معنی آزین بندی ساختمان
  • مهرازی به معنی معماری
  • مهرازان به معنی معماران

موارد فوق کلماتی بودند که در سایت های زیادی آورده شده اند و لذا افراد بسیاری قبل از شما از این کلمات در نام شرکت خود استفاده کرده اند. لذا اگر می خواهید یک اسم منحصر به فرد و متفاوت انتخاب کنید می بایست از کلمات دیگری استفاده کنید.

برخی از کلماتی که ما پیشنهاد می کنیم عبارتند از :
1- کلماتی مانند سازه، طرح، طراحی، فضا این کلمات به دلیل ارتباط مستقیمی با حوزه علم معماری دارند، باعث ایجاد تصویر صحیح از حوزه فعالیت شرکت شما برای مخاطبین می شود و مخاطب به راحتی متوجه نوع فعالیت شرکت شما می شود.
2- کلماتی مانند آذین، نگین، مانا این کلمات می‌تواند حس خوبی را نسبت به شرکت شما و کیفیت خدمات شما در ذهن مخاطب ایجاد کنند و تا حدی یک تصویر خوب و مثبت از شرکت شما ترسیم کنند. البته کلمات فوق تنها چند مثال از کلماتی بود که برای شرکت معماری می توان به کار برد.