کامل ترین راهنمای انتخاب اسم برای برند لباس و پوشاک
- "پاتن جامه"
- "نیکو تن پوش"
- "درفش"
- "گارودی"
- "زاگروتی"
- "وادین کوک"
به نظر شما کدامیک از نام های فوق به عنوان نام برای برند لباس و پوشاک مناسب است؟
بله تمامی اسامی که مشاهده کردید نام برندهای پوشاک در کشور ما هستند، اما قطعاً شما هم تایید می کنید که از دید مخاطب فقط دو نام اول به صنعت لباس و پوشاک ارتباط دارند و احتمال به خاطر ماندن دو اسم اول در ذهن افراد بیشتر است.
شاید 15 سال پیش بدون نیاز به تحقیق و صرف زمان به راحتی می توانستید
یک اسم برای برند لباس خود انتخاب کنید و فعالیت خود را شروع کنید
اما امروزه با توجه به تعدد رقبا، قطعاً کار به این سادگی نیست!
وجود برندهای بسیار زیاد،
وجود قوانین سخت گیرانه در هنگام ثبت رسمی برند،
سختی های پیدا کردن یا خلق یک نام که علاوه بر سادگی و زیبایی،
کوتاه باشد و به حوزه لباس و پوشاک مرتبط باشد،
انتخاب اسم برای برند پوشاک را فرایندی پیچیده و تخصصی کرده است
که قطعاً نیازمند استفاده از یک شخص متخصص و با تجربه در زمینه خلق نام برند می باشد.
اهمیت اسم برند لباس
برای چند دقیقه به اسامی برندهای معروف در حوزه لباس و پوشاک فکر کنید.
نام کدامیک از آنها برای شما
خوشایند و جذاب
است و شما را ترغیب به مشاهده محصولات آن برند و خرید می کند؟
در مقابل، آیا نام های غیرجذاب و عجیب، شما را ترغیب می کنند تا از آن برند لباسی را خریداری کنید؟
انتخاب نام تجاری
(برند)
قطعاَ می تواند اثرات منفی یا مثبتی بر کسب و کار شما داشته باشد.
یک نام کوتاه، زیبا، خوشایند و با معنی،
قطعاً حس خوبی را در مشتریان ایجاد خواهد کرد و
در ذهن مشتریان ماندگار خواهد شد
و باعث می شود به راحتی بتوانند برند شما را به دیگران نیز معرفی کنند.
امروزه در روانشناسی فروش اثبات شده است که اولین چیزی که مشتریان را ترغیب به خرید از شما می کند،
وجود یک احساس درونی خوب نسبت به شما یا کسب و کار شماست.
اگر شما حتی محصولات بسیار با کیفیتی را تولید کنید
اما مشتریان حس خوبی نسبت به شما یا برند و کسب و کارتان نداشته باشند
احتمال خرید آنها از شما به شدت کاهش خواهد یافت.
مزیت بعدی داشتن یک برند خوب برای لباس این است که مشتریان به راحتی می توانند محصولات شما را در میان انبوهی از محصولات رقبا در بازار پیدا کنند و به راحتی خرید خود را انجام دهند.
بنابراین انتخاب نام مناسب برای هر برندی از جمله برند پوشاک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یک انتخاب عجولانه که صرفاً با چند دقیقه جستجو در تعدادی سایت انجام شود و بدون استفاده از دانش و تخصص افراد متخصص باشد، قطعاً انتخابی نامناسب و به احتمال زیاد تکراری خواهد بود و در آینده کسب و کار شما اثرات منفی زیادی خواهد داشت.
برخی از مشتریانی که در مجموعه اسم یار با ما ارتباط می گیرند اذعان می کنند که "چندین ماه" است در جستجوی یافتن نامی مناسب برای برند لباس و پوشاک خود هستند و همین موضوع نشان دهنده اهمیت انتخاب نام برند به عنوان نقطه شروع فعالیت رسمی یک کسب و کار است
اهمیت ثبت برند لباس و عواقب عدم ثبت برند
زمانی که در یک خیابان راه می روید یا در نقاط مختلف شهر
فروشگاه های زیادی با نام های رایج و تکراری مانند پوشاک بانو، پوشاک الماس، آقای پوشاک و اسامی مشابه
می بینید.
آیا شما هم میخواهید از همین نام های رایج و تکراری استفاده کنید؟
آیا نمی خواهید یک فروشگاه یا تولیدی لباس با نام اختصاصی و برند اختصاصی خودتان داشته باشید؟
اگر نام برند خود را مانند بقیه اسامی رایج و تکراری انتخاب کنید،
مشتریان چگونه شما را از برندها یا فروشگاه های دیگر تشخیص دهند؟
آیا توجه کرده اید که هر تبلیغاتی انجام دهید،
قبلاً فروشگاه دیگری با همان نام وجود دارد
و به نوعی تبلیغات شما باعث تبلیغ برای دیگران خواهد شد!
بنابراین پیشنهاد می کنیم برای فروشگاه لباس خود و به خصوص برند خود، هرگز از نام های تکراری استفاده نکنید.
اگر تصمیم دارید که نام انتخابی خود را به عنوان برند ثبت رسمی کنید
توجه داشته باشید که نام انتخابی شما هرگز نمی تواند تکراری باشد،
بنابراین می بایست نامی جدید و خلاقانه خلق کنید.
از طرف دیگر در صورتی که برند لباس خود را به صورت رسمی ثبت نکنید،
همیشه احتمال سو استفاده رقبایتان از محصولات و فعالیت های شما وجود دارد
زیرا شما از نام، لوگو، طرح ها و ایده هایتان هیچگونه محافظتی نکرده اید
و به راحتی همه آنها را در خطر دزدیده شدن و بهره برداری توسط دیگران قرار داده اید.
در نتیجه عدم ثبت رسمی برند لباس باعث
وارد شدن ضرر و زیان به کسب و کار شما،
عدم پیشرفت، کاهش فروش محصولات و خدمات و در نتیجه
کاهش اعتبار کسب و کار شما خواهد شد.
توجه داشته باشید که طبق قوانین سازمان ثبت، جهت ثبت رسمی نام برند خود، از هر کلمه ای نمی توانید در نام برند لباس خود استفاده کنید! در این خصوص پیشنهاد می کنیم قوانین نامگذاری برند را نیز مطالعه کنید.
1- اسم برای برند لباس مردانه
اگر حوزه فعالیت شما به صورت تخصصی تولید لباس مردانه است،
شخص متخصص ایجاد نام برند می بایست در نام برندی که برای شما خلق خواهد کرد،
از کلماتی استفاه کند که تا حدودی با علایق و سلایق آقایان همخوانی داشته باشد.
در لیست زیر صرفاً بعضی از کلماتی که می توانند
برای استفاده در خلق
اسم برای برند لباس مردانه
مناسب باشند
را درج کرده ایم:
- دنا
- برنا
- آریا
- آداک
- صدرا
- سهند
- مکس
- باتیس
- مهرگان
2- اسم برای برند لباس زنانه
اگر حوزه فعالیت شما به صورت تخصصی تولید لباس زنانه است
شخص متخصص ایجاد نام برند می بایست در نام برندی که برای شما خلق خواهد کرد،
از کلماتی استفاده کند که با علایق و سلایق خانم ها همخوانی داشته باشد.
در لیست زیر صرفاً تعدادی از کلماتی که می توانند
برای استفاده در خلق
اسم برای برند لباس زنانه
مناسب باشند را درج کرده ایم:
- بانو
- فلور
- رعنا
- لیما
- پانیذ
- ساینا
- شیک
- آلیسا
- سرمه
- ارغوان
- نرمینه
- چیچک
- پردیس
3- اسم برای برند لباس بچه گانه
اگر حوزه فعالیت شما به صورت تخصصی تولید لباس بچه گانه و لباس کودکان است
می بایست در نام برند شما از کلماتی استفاه شود که
با دنیای کودکان مرتبط باشد
مثلا کلمات فانتزی و جذاب.
در لیست زیر صرفاً تعدادی از کلماتی که می توانند
برای استفاده در خلق
اسم برای برند لباس بچه گانه و لباس کودکان
مناسب باشند
را درج کرده ایم:
- دلبند
- کیدز
- کیتی
- لی لی
- نی نی
- ماهک
- نخودی
- شاتوت
- مینیون
- فرشتگان
- بی بی (baby)
4- اسم برای برند لباس ورزشی
اگر حوزه فعالیت شما به صورت تخصصی تولید لباس ورزشی است
می بایست در نام برند شما از کلماتی استفاه شود که
با حوزه ورزش مرتبط باشند.
در لیست زیر صرفاً تعدادی از کلماتی که می توانند
برای استفاده در خلق
اسم برای برند لباس ورزشی
مناسب باشند
را درج کرده ایم:
- کلاب
- انرژی
- حرکت
- نشاط
- تکنیک
- ویستا
- اسپرت
نکات تکمیلی در انتخاب اسم برای برند پوشاک
استفاده از کلمات با معنی
اگر در نام برند لباس شما از کلماتی استفاده شود که دارای معنی بوده و ترجیحاً به حوزه لباس و پوشاک ارتباط داشته باشند بسیار عالی خواهد بود زیرا افراد با شنیدن چنین نامی به راحتی می توانند حوزه فعالیت شما را حدس بزنند و چنین برندی را راحت تر به خاطر می سپارند.
آینده نگری
در مورد احتمال گسترش کسب و کار خود فکر و بررسی کنید.
اگر در حال حاضر مثلا فقط تصمیم به تولید لباس آقایان دارید اما در آینده
ممکن است تولید لباس بانوان و کودکان را نیز راه اندازی کنید
نباید از اسامی که محدود به حوزه پوشاک آقایان است در نام برند شما استفاده شود.
اجتناب از نام یا فامیلی خودتان به عنوان نام برند
در کل چنین روشی را پیشنهاد نمی کنیم.
به موارد استثنا و برندهایی که در این خصوص وجود دارند توجه نکنید.
چنین انتخابی یک انتخاب محدود کننده محسوب می شود و حرفه ای و زیبا و شیک نمی باشد.
در مورد محدودیت های آینده کسب و کار خود فکر کنید،
قطعاً متوجه نکات زیادی خواهید شد.